Učitelé a domácí násilí
27. 4. 2012
Učitelé a domácí násilí
Mojmír Vážanský
ICV Mendelu v Brně
Obsah
Možnosti ve škole
Kde začít?
Návrhy ano/ne?
Případy nedávné minulosti
Způsoby řešení
Místo závěru
ÚVODEM
•dítě v domácím prostředí bez lásky
•existuje šance uvolnění a úniku ze začarovaného kruhu?
•kde najít pomoc?
Možnosti ve škole?
•role učitele
•význam dostupných materiálů MŠMT ČR
•pozice pedagoga
•učitel versus rodič (ve společnosti)
•OHLAŠOVACÍ POVINNOST
KDE ZAČÍT?
•MŠMT ČR – zlepšení cíleně orientované aktivity
•vzdělávání – komplexní poučení, doškolování pracovníků s dětmi a mládeží
•pedagogové – podněcování zájmu o problémy dětí a mladých lidí
NÁVRHY ano/ne ?
•tzv. zážitkové semináře
•hraní rolí
•příprava studentů učitelství
•existují další postupy?
Případy nedávné minulosti
•učitelka
•nabídka
•ÚDAJE?
Způsoby řešení
•společný zájem a účinná spolupráce
•sledování a posuzování příznaků DN u dětí a mladých osob především pedagogy
•intenzivní a nosné školení odborníky na problematiku týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí
MÍSTO ZÁVĚRU
•ETICKÝ KODEX pomáhajícího pracovníka
= spojení poskytované ruky, hlavy a srdce ve prospěch domácím násilím postiženého jedince
Děkuji za pozornost
PaedDr. Mojmír Vážanský, CSc.
mojmir.vazansky@mendelu.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář